En nettside er en kontinuerlig prosess og blir sjelden komplett. For å sikre vedvarende suksess, samt øke både trafikk og konverteringer, krever det en konstant innsats for å forbedre både brukeropplevelsen og innholdet på nettsiden.
For å effektivt jobbe med optimalisering av en nettside er det avgjørende å skaffe tilstrekkelig brukerinnsikt for å identifisere riktig fokusområde for økt vekst. Det er også viktig å klart definere hva som skal forbedres på nettsiden i forhold til de oppgavene som er identifisert som kritiske for nettstedets suksess.
Er det sider med lavere konverteringsrate enn andre? Hvor mange faktisk klikker på påmeldingsknappen? Er det besøkende som ikke når frem til registreringssiden? Har nettstedet tilstrekkelige rangeringer på nøkkelområder? Hvilke sider er de første brukerne lander på når de besøker nettsiden din?
For å oppnå en helhetlig forståelse, bruker vi en kombinasjon av kvantitative og kvalitative data. Vi starter ofte med kvantitativ analyse av trafikken, som gir et overordnet bilde av hvilke sider eller områder som ikke presterer som ønsket. Deretter utvikler vi hypoteser om potensielle utfordringer, og vi bruker kvalitative data for å få dypere innsikt. Dette kan inkludere metoder som funksjonalitet for tilbakemeldinger, samtaler med faktiske brukere eller kundeservice, og gjennomføring av brukertester målrettet mot målgruppen. Denne kombinasjonen av data gir oss en mer helhetlig forståelse av nettsidens ytelse og muligheter for forbedring.
Fyll gjerne ut skjemaet, så tar en av oss kontakt med deg!
Vårt fokus ligger på å fremme raskere utvikling, innovasjon, digitalisering og skape produkter og tjenester som tiltrekker seg brukernes interesse.
Holtvegen 9B
7088 Heimdal
Norge